2009

Dem flest kanske tycker att jag borde skrivit det här inlägget redan in på det nya året. Men jag har tyvärr inte kunnat göra det eftersom jag velat väldigt länge om jag ska göra det eller inte.
Men nu gör jag det så läs om ni finner det intressant, eller skit i det och kolla in igen lite senare efter dem vardagliga inläggen.

Nåja lika bra att köra igång innan jag ångrar mig.
Det här året har jag bestämt mig för att det ska bli det bästa året någonsin.

Jag vill kunna se tillbaka på detta år och känna att det har varit ett underbart år.

Jag har många drömma jag vill ska uppfyllas, sorgligt nog kan dem inte serveras på silverfat men vore rätt nice huh?


En av de största drömmar jag har är ju att åka tillbaka till Thailand vilket inte kommer att ske detta år. Jag och Daniel har diskuterat hur vida vi vill åka dit igen tillsammans, då vi först har planerat att åka till Phuket. Sedan till Daniels familjs hus som ligger i Ban Phe samt besöka Bangkok innan vi reser hem. Vore rätt nice enligt mig, men tyvärr så har vi bestämt oss för att inte ta de i år. Vi har alldeles för mycket saker att ta itu med som kostar pengar, så vi väntar ett år innan vi kan samla ihop pengar till en resa.


Det som står högst på listan nu är en lägenhet som är större än den vi har.

Det har varit väldigt lärorikt, roligt och mysigt men vi har insett att det inte fungerar nå längre. Vi måste ha något större, för tillfälligt känns det som om vi bor i ett förråd med en säng och en soffa. Då kanske ni kan sätta er in hur litet det är för två st. Att vi har klarat av att hålla sams så pass bra som vi gjort är helt otroligt, eller kanske kallas det kärlek? Who knows?

Men det jag vill säga är det är lätt hänt att man går varandra på nerverna, man kan aldrig gå iväg och vara för sig själv. För man har ju ingenstans att gå! Så nu håller vi utkik och hoppas att vi får nästa chans till en lägenhet.


En annan dröm som jag har är att Daniel kan få börja tävla igen, det vore helt otroligt om jag fick chansen att se han tävla. Kan inte riktigt beskriva med ord hur glad jag skulle bli. Även fast jag inte kan göra något åt hans chanser så håller jag alla mina tummar att han är den som tävlar i år.

Sedan vore det ju hel häftigt om Daniel någon gång i livet skulle börja tävla i England igen. Då hänger jag självklart med, kanske en lägenhet i London ett år och bara se när han uppfyller sina drömmar. Efter att det året gått kan man flytta hem igen och börja leva i en vardag, skaffa hus, barn kanske en hund. Inte helt fel, och vem har sagt att man inte får drömma?!


En annan dröm jag ska ta tag i under 2009 är den stora frågan om vad jag ska plugga.

Jag vet ju att jag ska plugga det är inge snack om saken men till vad är den stora frågan.

Tusen idéer irrar runt i mitt huvud men jag kan ju inte direkt välja allt.

Så jag har tänkt besöka en SYO för att få lite hjälp och förhoppningsvis så vet jag vad jag ska plugga till i slutet av detta år okay?



Något som kanske inte hör till drömmar men som jag ändå ska ta tag i under 2009 är bla:


  • Börja komma igång med träningen igen
    Jag trivs väldigt bra med att träna, så jag ska alltid ta mig tid till lite träning per dag


  • Jag ska börja ta hand om mig själv
    Göra saker som jag trivs med, och tänkt på hur jag mår i första hand


  • Sluta bry mig om vad andra tycker

    Är det något jag är bra på så är att att bry mig om vad andra tycker och tänker om mig

    Och i de flesta fall slutar det med att jag blir ledsen eller sårad


  • Le mer

    Något jag blivit fattig på de senaste året är att le, så A BIG SMILE FOR LIFE

Listan skulle kunna göras lång men detta är ett litet urval av vad jag ska ta tag i under 2009.


Från det ena till det andra.

Något jag glömt att nämna här i bloggen är att jag fått jobb.

Jag börjar nämligen på Metso på onsdag, som telefonist. Har tidigare jobbat där under sommar veckorna. Men nu har dem erbjudit mig att jobba där någon/några månade framöver.

Året kan nog inte starta bättre?!


Detta inlägg skulle kunna göras väldigt långt men jag har valt att sluta här.

Har miljontals drömmar men skulle jag skriva ner allt här så skulle jag förmodligen få sitta i flera dagar och bara skriva. Det jag kort och gott vill med inlägget var att jag vill ha drömmar som uppfylls, inte bara leva i en tråkig vardag och låta dagarna gå. Då skulle jag svika mig själv och det är något ni inte kommer att få se. Jag har tidigare gjort det och kommer aldrig att göra om de.


Hela inlägget kanske är lite snurrigt, men jag valde att bara skriva ner allt jag kom att tänka på. Sedan fick det bli som det blev. Så här har ni det! Ett irrigt inlägg om drömmar.

Med kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback