Vad gör man?

Vad gör man egentligen när hela världen känns som om den är upp och ner?
Känns som jag har för mycket att tänka på nu, vill inte verka gnällig men så är det nu i vaje fall.
Skulle behöva ta itu med saker och ting, men kan inte göra det än.
Har en del prov att plugga till och så har jag en del uppgifter som jag måste ta itu med också. Sedan skulle jag behöva börja träna igen, har ju kortet men känner inte att jag har tid, även fast jag har all tid i världen. Visst låter det knäppt! Men det är de att jag först och främst vill klara av teorin för körkortet innan jag tar och börjar träna, lägger ner den mesta tiden till att plugga teori. Så då blir det liksom en hel kö av saker jag vill ta itu med men har inte riktigt chansen. Men snart hoppas jag att jag kan börja träna igen och avklara alla prov och uppgifter som står mig upp till halsen. Skulle behöva lite mer tid varje dag så skulle jag nog klara av fler saker var dag. Ne nu börjar jag bli trött på att plugga teori, måste se till att klara det så fort som möjligt.
image262


Börjar få en massa ångest attacker inför jul och nyår, med vem och vart ska jag fira nyår? Alla julklappar som måste köpas, tycker det är skit mysigt men så himla svårt att komma på vad man ska köpa till var och en.
Visst det är tanken som räknas men det är väll än dock roligare att få något som man vill ha än något som bara kanske kommer ligga.
Men så fort dem flesta julklapparna är avklarade så kommer det bli bra antar jag, då kommer nog längtan efter jul bli mycket större.

Fick nyss reda på att vi har tre lektioner samhällskunskap denna vecka, alltså för min del blir det bara samhälle och idrott denna vecka och förmodligen nästa. Förstås så har jag frida och isa vårat projekt att börja med också, men det kommer nog, har ju i varjefall fått en liten start på det hela.
Åter till samhällskunskapen så är det ett projekt som vi ska jobba med dessa två veckor framåt sedan skulle vi få välja själv vad vi vill inrikta oss på och hur vi vill avsluta arbetet. Blir nog rätt så roligt, har dock inte bestämt mig ännu vad jag vill göra men det blir nog bra så fort jag kommer på det också!

Matlagningen lyckades pappa tyckte det var super gott, så är nog inte så himla dålig i köket som jag trott.
Bara jag har en chans att följa mig till en kokbok så blir det toppen.
Snart ska jag byta om eller snart och snart om 45 minuter i varje fall sedan ska jag och pappa på hockey.
Sedan efter det ska jag och daniel se klart på de sista avsnittena på dh säsong 1. Blir en toppen kväll detta får jag hoppas. Fast endast om timrå vinner ikväll förstås!

Med kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback