Shoppig, Koh Samet

Ja dessa dagar jag inte skrivit så har jag varit ute på Koh Samet, ön som ligger strax utanför Ban Phe. Där har vi solat och badat det var helt underbart vill jag lova. Det var alldeles vita stränder och jätte varmt vatten. Vi tog båten ut dit runt tio tiden sedan tog vi båten hem igen runt fem tiden. Hyrde en moppe där ute som vi tog oss till olika stränder på, dock var vägen den värsta jag någonsin åkt på, plus att vi såg en jätte stor leguan har aldrig sett en sådan tidigare.
Daniel skrek vaaa? är det en krokodi eller en ödla? Hahah så jäka roligt, men det var väll reaktionen.
Sedan har vi varit in på Big C där vi shoppade på en hel del, tror det blev 12 tröjor (blusar, koftor mm) två par skor och en väska för ungefär 300 svenska kr. Kändes toppen, så mycket för så pass lite pengar kändes verkligen toppen. Så himla roligt att bara få plocka på sig exakt det man ville ha.

Nog om det, idag har vi varit på kalas har ätit buffe med en massa grillspett, fisk och sallad, gott var det. Var en massa svenskar där och firade födelsedagsbarnet, trodde faktiskt inte att det fanns så många svenskar här i byn men det gjorde det, trevligt trevligt.
Sedan har vi testat på två nya frukter dragon fruit och en anna knepig frukt som jag inte vet namnet på. Men dem va goda synd bara att dem inte finns i Sverige annars hade jag ätit dem hela tiden.

Imorgon ska vi ut till Koh Samet igen, om vädret är fint, det vill säga inte molning så det återstår att se imorgon.
Just ja inte nog med att vi sett en leguan vi har även sett en liten elefant den var så söt. Har aldrig sett en levandes förut så det var ju en upplevelse.
Kan tyvärr inte lägga upp några nya bilder, tråkigt nog men det beror på att jag inte orkar lägga över dem från kameran till datorn så jag får ta mig i kragen att göra det så fort som möjligt.
Nu ska vi nog hoppa i säng och sova, ska försöka komma upp tidigt imorgon.

Med kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback